Bakkamera med Birdview 360° og DVR optager

Birdview 360° med AI teknologi og DVR optager

Som distributør af professionelle kamera løsninger fra VE systems, tilbyder vi forskellige typer af 360 graders birdview systemer. Systemet starter med det epokegørende stand alone system,  med optagesystem og AI funktion, for maksimal sikkerhed for dig og dine omgivelser. Systemerne kan udbygges og netop tilpasses dine forventninger og behov. 360 graders birdview systemer kan leveres i følgende versioner: 

BVA19 GPS 10,1” Stand alone, + AI og optagefunktion op til SD 512G kr. 11.999,-

BVA20 GPS 14,5” touch monitor + 360graders host + AI og optagefunktion op til SD 512G   kr. 13.999,-

BVA21 Birdview 360 graders system modul med fuld AI.  Denne konfigureres efter kundeønske da den kan anvendes til lange biler, kraner eller bøjelige køretøjer på midten. Wifi, 4G, GPS, WEB og APP opkobling online, f.eks. med tilbehørstilslutning som lys, radar detektor, parkeringssensorer, højttaler og Hard disk.

NB! Hard disk størrelse der kan anvendes, er fra 128G til 2TB (1,3G pr time 4 kamera)

SV-FHDBVA19

Bakkamera med Birdview 360 og DVR optager

10,1″ Birdview 360 graders system med HD kamera & AI

11.999,00 kr.

SV-FHDBVA17

10.699,00 kr.

Installation af 360 graders Birdview system

Med den intelligente kalibrerings funktionalitet, kan vi tilbyde systemerne forud kalibreret til 16 forskellige biler. Alternativt tilkøbes 4 kalibreringsmåtter og kalibrering tager ca. 20 min uden nogen besværligheder. 

VE system´s har fokuseret på den banebrydende teknologi inden for kunstig intelligens med intelligent overvågningsindustri i køretøjer. Ved at skabe intelligente overvågningsenheder i køretøjer og udforske flere anvendelsesscenarier for AI-visionsløsninger til køretøjer, sigter VE system´s mod at styrke sikkerheden i køretøjer med AI og hjælpe med at opgradere intelligente og sikre køretilstande med alarmering, for at gøre kørsel sikrere og smartere.

AI Fodgænger-Køretøj Kollision Advarselssystem

Dette system har billedintelligent genkendelsesteknologi som kerne og bruger kunstig intelligens med dyb læring til at detektere mål i nærområdet, såsom motorkøretøjer, ikke-motorkøretøjer og fodgængere i venstre, højre og bagudsyn under kørsel.

Derudover vil systemet også analysere store mængder af kameravideoer /billeddata, udvælge nøglemål og træffe omfattende beslutninger baseret på informationer som køretøjets hastighed og målets afstand. Systemet advarer føreren gennem en buzzer-alarm, hvilket dermed hjælper med at undgå kollisioner.

Advanced Driver Assistance Systems (ADAS)

ADAS er en samling af elektroniske systemer, der er designet til at hjælpe føreren med at køre køretøjet på en sikrere og mere effektiv måde. Disse systemer bruger avanceret teknologi som sensorer, kameraer, radarer og software til at overvåge køretøjets omgivelser, advare føreren om potentielle farer, og i nogle tilfælde aktivt gribe ind for at undgå ulykker. Eksempler på ADAS-funktioner inkluderer vognbaneassistent og blindvinkeladvarsler.

360-graders Kamera Birdview System

Et 360-graders kamera birdview system, også kendt som et surround-view system, er en vigtig komponent i ADAS. Dette system består af flere vidvinkelkameraer placeret omkring køretøjet (typisk foran, bagved og på siderne), som tilsammen giver føreren et komplet fugleperspektiv af køretøjets omgivelser. Ved hjælp af avancerede algoritmer sammensættes billederne fra disse kameraer til et enkelt billede, som vises på køretøjets skærm. Dette giver føreren et klart overblik over potentielle forhindringer eller farer i nærheden af køretøjet, hvilket er særligt nyttigt ved parkering, kørsel i trange omgivelser eller ved manøvrering af store køretøjer.

Integration af ADAS og 360-graders Birdview System

Når 360-graders kamera birdview systemet integreres i ADAS, forbedres køretøjets sikkerhedsniveau betydeligt. Birdview systemet leverer visuelle data, som ADAS bruger til at identificere potentielle farer såsom fodgængere, køretøjer eller forhindringer, der befinder sig i blindvinkler eller uden for førerens umiddelbare synsfelt. Ved at kombinere disse data med andre sensorer og teknologier kan ADAS advare føreren eller automatisk gribe ind for at forhindre kollisioner, hvilket gør kørslen både sikrere og mere komfortabel.

Udbygnings muligheder

Med AI indbygget til styring af LDW+FCW+ BSD fuld områdedetektion. LDW+FCW+begge sider BSD 360 graders detektering, er i stand til at detektere vognbaneskift, fremadgående kollision og overhaling/sammenfletning omkring køretøjet og derefter at give en alarm.

Indre Hjul Differentiel Blindzone: Når en stor lastbil drejer, er drejeradius for det forreste indre hjul og det bageste indre hjul ikke den samme, hvilket danner et halvmåneformet område kendt som “dødens halvmåne”. Dette område kan let involvere fodgængere og ikke-motoriserede køretøjer, hvilket kan forårsage alvorlige ulykker.

Forreste Blindzone: Selvom en lastbil er høj, er der tæt på køretøjets forside en tydelig visuel blindzone. Et område på cirka 2 meter langt og 1,5 meter bredt foran lastbilen tilhører denne blindzone.

Bageste Blindzone: Store lastbiler har ikke en bagrude, hvilket skaber en fuld blindzone lige bag lastbilen. Fodgængere, ikke-motoriserede køretøjer eller andre motorkøretøjer er fuldstændigt usynlige for chaufføren, når de befinder sig bag lastbilen.

Panorama billedsyntese teknologi

Panoramisk billedsynteseteknologi: 4CH 1080P fuld HD-billederne ses problemfrit efter forvrængningskorrektion og gengives derefter til 3D-scene for at simulere den rigtige kørescene.

360° panorama billede system, hvor brugeren frit kan skifte 3D/2D-visning, opfylder behovene for alle slags betragtningsvinkler.

DMS

DMS førerstatusovervågningssystem understøtter chauffør-id-genkendelse, træthedsovervågning, distraktionsovervågning og anden overvågning af køreadfærd og udsender advarsler i tide for at minde chaufføren. Det passer til områder som logistik, fragt, offentlig transport, intelligent kørsel, med det formål at øge kørselssikkerheden og gøre flådestyringen mere effektiv og bekvem!

Problemer med Blindvinkelregistrering (BSD) for Gaffeltrucks

Blindvinkel ved Stabling af Last: Når lasten er stablet højt, bliver chaufførens udsyn blokeret af lasten, og han kan ikke se toppen af laststablerne direkte.
Risiko for Last væltning: På grund af gaffeltruckførerens begrænsede synsfelt under operationen kan han være ude af stand til at se hele situationen omkring lasten, hvilket kan føre til, at lasten vælter og rammer nærliggende personer.
Tab af Palle: På grund af gaffeltruckens struktur og størrelse samt placeringen af pallen og højden af varerne kan chaufførens synsfelt være begrænset under operationen, hvilket kan resultere i, at han ikke kan se hele pallen. Dette kan føre til skader på pallen under operationen.
Bagudrettet Blindzone: Når operatøren betjener gaffeltrucken, kan han på grund af gaffeltruckens struktur, lastens højde og placering ikke fuldt ud observere situationen omkring lasten og miljøet gennem bakspejlet. Dette kan føre til ulykker som lastskader og personskader.

360 graders Birdview system kan leveres med eksplosionsfri kamera til tankbiler.

WEB og App interface

Dette web interface giver dig en komplet oversigt på din flåde, med afspilning af optaget video sekvenser, alarmer, meddelelser til chauffør m.m.